Blog

blog banner

Zilele trecute am impartasit cu tine cateva lucruri care ne ajuta sa ne mentinem busola, mai ales busola gandurilor, pentru ca de acolo pleaca totul.
Am alcatuit intre timp o scurta lista de obiceiuri pe care le poti implementa in perioada asta

si care, daca e sa fim cinstiti, sunt cheia succesului in orice epoca, nu numai pe timp de criza. Totusi, pentru ca acum o parte esentiala din ecuatia succesului o reprezinta abilitatea noastra de a gandi si actiona „ca in vremuri normale” si mai ales, pentru atunci cand ele vor reveni, e esential sa ne concentram pe crearea de obiceiuri care sa ne sustina.
Concentreaza-te pe ce ai
E adevarat ca situatia actuala ne priveaza de multe lucruri simple. Si sunt doua aspecte care cred ca merita mentionate aici. Primul este ca problemele sunt o parte a vietii si avem nevoie sa le luam ca atare. Doar lipsa vietii echivaleaza cu lipsa problemelor. Al doilea e ca in ciuda a tot ceea ce se intampla, avem o multime de lucruri bune. Cheia e sa le recunoastem si pe ele si, mai important, sa simtim recunostinta pentru ceea ce avem. Starea de recunostinta – temporara la inceput – ne elibereaza de stres si ne da voie sa gandim si sa actionam intr-un mod mai productiv. Poti aloca 5 minute pentru asta chiar la inceputul zilei.
Zambeste
Ma tot gandesc de ceva vreme sa fac un material simplu despre cum funtioneaza mintea, ca un manual de utilizare care sa ne dea acces la puterea infinita de care dispunem.
Pana atunci iti reamintesc faptul ca studiile au confirmat ca fiziologia corpului influenteaza modul in care gandim. Zambetul fetei si, bineinteles, rasul transmit subconstientului ca avem motiv de bucurie si, drept consecinta, acesta da la randul sau alte comenzi: endorfine sunt eliberate in organism, crescand buna dispozitie.
Fa sport (in fiecare zi )
Asta nu are legatura cu felul in care aratam, cel putin nu in acest context. E mai degraba vorba desprea crearea unei rutine si intretinerea starii de bine. Vom avea un tonus mai bun dar si o motivatie mai buna, mai multa claritate si echilibru emotional. Exercitiul fizic duce la eliberarea de dopamina, oxitocina si serotonina, un cocktail care da o stare de euforie.
Ai grija de corpul tau
Avem nevoie sa ne asumam starea de sanatate pe care o avem – de noi si numai de noi depinde ce mancam, ce bem, daca dormim si facem miscare. In fond este suficient sa ne amintim ca cea mai simpla raceala ne scoate din ritm pentru cateva zile si ca in lipsa sanatatii nu putem vorbi de bunastare sau realizari. Pentru mine lucrurile au fost schimbate radical de adoptarea ideii ca acesata este, de fapt, casa in care locuiesc; si ca exact in maniera in care am grija ca locuinta sa fie curata, exact in acelasi mod am datoria sa intretin aceasta casa pe care nu am puterea sa o schimb si de bunastarea careia depind si eu.
Stabileste obiective si fa un plan pentru atingerea lor
Indiferent in ce situatie te afli, adevarul este ca doar conditiile s-au schimbat. Viata merge mai departe. Si nu are niciun rost sa o irosim traind la intamplare, acceptandu-ne numai existenta. Cateva obiective (cat mai specifice si cu termen clar) stabilite vor fi adevarate “misiuni” pentru creier. Subconstientul nostru va primi aceasta comanda si va cauta sa le indeplineasca. In plus, cream un pic de predictibilitate de care mintea noastra are atat de multa nevoie.
Lucreaza dupa program
Consecventa e cea mai mare provocare si in conditii obisnuite si va fi cu atat mai mult acum, intr-o perioada de adaptare cand suntem, mai mult sau mai putin lasati la voia propriei puteri de mobilizare.
In acelasi timp, pentru ca ordinea si predictibilitatea sunt factori care ofera echilibru mintii si senzatia de control, ne facem o mare favoare daca nu suntem indulgenti la acest capitol. Cel mai mult ne serveste sa:
• ne trezim la ora fixa
• sa avem o tinuta prezentabila
• sa avem o agenda pentru fiecare zi
• sa incercam sa lucram ca intr-o zi obisnuita
• sa stabilim granite clare intre timpul de lucru si timpul personal fara prea multe concesii nici de o parte nici de alta
Continua sa inveti
Ia-ti angajamentul sa inveti ceva nou. Avem la indemana infinite resurse online. Ar putea fi ceva care doar antreneaza mintea sau, de ce nu?, ceva care te pregateste pentru perioada post-izolare.
Daca ne uitam in sufletul nostru vedem ca avem speranta, ne gandim ca exista un sfarsit pentru perioada asta. Si atunci, ce putem face ca momentul in care lucrurile se repun in miscare sa fim cu motoarele turate? Cu siguranta unele lucruri nu vor mai fi la fel si ne putem gandi unde vor fi oportunitati si ce ne-ar servi sa invatam acum.
Cauta surse de inspiratie
Bineinteles ca ne vom descuraja (de mai multe ori pe zi, chiar) in demersul nostru pentru echilibru si armonie. Si e normal: niciun obicei nu poate fi instalat fara a fi repetat de nenumarate ori si fara a vedea care e ritmul si metoda specifica in care noi ne putem tine de el. Aminteste-ti ca singurul esec adevarat e renuntarea si cauta sa te inspiri citind, urmarind filme motivationale, ascultand muzica gasind un mediu cu oameni care sunt intentionati si se motiveaza reciproc sau orice altceva te hraneste.